måndag 19 december 2016

Min jävla dag (annat datum då den inte ville publiceras)

Jaaa.
Så ligger man här efter duschen och känner sig som en över kokt nudel.
Den här dagen har varit så fruktansvärt uppochned, vaknade och kände mig ganska glad, pigg och någorlunda redo att ta mig an denna dagen. Förutom värken jag hade i nacken.
Jag gick ut med hunden, kollade på Gmm åt frukost framför datorn och försökte samla ork för att ställa mig och diska då det blev lite disk kvar igår efter tacco night. Men dagen gick och det kom inte nån jävla ork! Jag kände mig bara helt slut. Aah, SLUT!

Eftersom svärfar kommer hit imorgon och ska äta middag med mig och sambon så måste jag få ordning på disken, Städa lite lätt för att få det att se lite snyggt ut, ställa mig och laga en middag värdig en föredetta kock! ( Ja, tänk den ångesten!) Och allt detta innan kl 3 imorgon! Det kändes ganska bra att ta sig an den utmaningen imorgon och få vila ut idag. Så jag la disken i blöt och ställde mig och började laga mat då jag märkte att klockan hunnit slå 3 så J är hemma när som helst. Det fick bli lite thai mat som jag slängde ihop. När jag stod där och lät maten puttra så kände jag mig ändå ganska "duktig", inte för att jag åstadkommit något speciellt idag, men ändå lyckats "vila" lite och fått en bra plan på hur dagen ska se ut för mig imorgon!

I samma sekund som jag sitter och tänker "åh va mysigt att J kommer hem snart, jag ska pussa så mycket på honom"
Så hör jag hur hunden skäller och dörren stängs... Han är hemma.
På 0.1 sekund tvär vänder mitt humör, jag känner hur jag har ett stort kolsvart åskmoln som växer ovanför mitt huvud, Men än har inte blixtarna börjat blixtra.

Han kommer in i köket och ser att jag inte har diskat så det är ju självklart det första jag får höra.
Jag bara svarar med en elak spänning i rösten om att "jag ska ta det imorgon, tror du inte jag klarar det eller?"
Han tittar på mig och ser ytterst förundrad ut.
Vi äter sen i tystnad då jag märker att jag stör mig på allt! Varje andetag han tar, minsta rörelse som inte är gaffel in i munnen och varje tugga.

Jag väljer att gå ut med hunden efteråt och prata med mamma i telefon då jag haft en bättre period det senaste, och nu kanske det är dags för en liten dipp och då är ju allt extra jobbigt.
Jag skämdes så mycket då jag egentligen bara kanske skulle kramat om J och berättat att jag har varit helt slut idag, att jag tror att det är lite ångest på g och att disken blir gjord imorgon!

Så jag valde att lägga mig i badet och läsa Mia Skäringers bok " Dyngkåt och hur helig som helst" och det hjälpte väl när man låg i badet, men så fort man va ut ur badrummet så va jag lika jävla bitter  ändå!!
Det ända jag kan tänka på nu är mat och hur elak J va som tydligen tyckte att vi skulle spara MINA ( som jag köpt till mig för att jag är den enda människan i detta hushållet som tycker om dem) sista kokos bollar till kaffet imorgon. Jag ville inte ta den fighten så jag gav fan i det å la mig i sängen och började skriva..
FUCK IT nu ska jag steka en STOR JÄVLA köttbit!
xoxo sandra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar